Kauppapolitiikka-lehti on saanut kunniamaininnan kansainvälisessä Folio: Eddie & Ozzie Awards -kilpailussa New Yorkissa 30.10.2019. Kunniamaininta tuli voittoa tavoittelemattomien lehtien visuaalisen ilmeen uudistuksesta.

Kauppapolitiikka-lehden visuaalisen ilmeen uudistustyö aloitettiin lähes vuosi sitten ja ensimmäinen uuden ilmeen mukainen lehti ilmestyi maaliskuussa 2019. Lehden uudistustyössä kiinnitettiin huomiota visuaalisen ilmeen lisäksi myös toimituksellisen sisällön luettavuuden parantamiseen.

– Kauppapolitiikka on kiinnostava ja kaikkia koskettava aihe ja haluamme sen lehdessämme näyttää. Meille ulkoministeriössä on tärkeää, että asiantuntijuus ei tarkoita tylsyyttä. Haluamme tarjota tietoa kauppapolitiikasta selkeästi, myös vahvan visuaalisuuden ja infografiikan kautta. Uskon, että saamamme kunniamaininta kertoo meidän olevan oikealla tiellä, sanoo päätoimittaja Lotta Nuotio.

Uudistus ulotettiin lehden verkkosivuihin, jotka kokivat laajemman sisällöllisen ja rakenteellisen muutoksen. Uusitut verkkosivut julkaistiin kesäkuussa 2019.

Ulkoministeriö toteutti visuaalisen ilmeen uudistuksen yhteistyökumppani Legendium Oy:n kanssa. Uudistuksessa lehden graafikkona toimi Miikka Tikka. Verkkosivu-uudistus tehtiin yhdessä Legendium Oy:n ja Agenda Helsingin kanssa.

Eddie & Ozzie -palkintoja on jaettu jo yli 25 vuoden ajan. Palkinnoilla tunnustetaan lehtien toimituksellisen sisällön ja visuaalisen ilmeen huippuosaamista niche-julkaisuista kansainvälisiin aikakauslehtiin. Tänä vuonna voittoa tavoittelemattomien lehtien visuaalisen ilmeen uudistuksesta voiton sai Continuum: Lifelong Learning in Neurology -julkaisu. Vuonna 2018 koko kilpailun palkittujen joukossa olivat muun muassa Harward Medicine, Food & Wine ja Chill Magazine.


Lisätietoja:

Kauppapolitiikka-media: 

Ulkoministeriö

Katri Källbacka

Jaa:

<span class="byline text-vihrea2 uppercase"><span class="author vcard text-vihrea2 uppercase font-weight-bold" metaname="author">Sami Laakso</span></span>23.09.2020

Luetuimmat