Mylab Oy Mylab Oy on suomalainen terveydenhuollon teknologiayritys ja kliinisten laboratorioiden tietopalvelujen markkinajohtaja. Noin 80 prosenttia Suomen terveydenhuollon laboratoriotutkimuksista tehdään Mylabin tietopalveluja käyttävissä laboratorioissa. Toimitusjohtaja Esa Soinin mukaan Mylabin tavoitteena on luoda parempaa terveydenhuoltoa tarjoamalla asiakkailleen tieteeseen ja tekniikkaan perustuvia ratkaisuja. Lisäksi Mylab haluaa olla pitkäikäinen ja menestyvä yritys, joka ei elä kvartaaleittain. Mylab tuo...

Mylab Oy

Mylab Oy on suomalainen terveydenhuollon teknologiayritys ja kliinisten laboratorioiden tietopalvelujen markkinajohtaja. Noin 80 prosenttia Suomen terveydenhuollon laboratoriotutkimuksista tehdään Mylabin tietopalveluja käyttävissä laboratorioissa.

Toimitusjohtaja Esa Soinin mukaan Mylabin tavoitteena on luoda parempaa terveydenhuoltoa tarjoamalla asiakkailleen tieteeseen ja tekniikkaan perustuvia ratkaisuja. Lisäksi Mylab haluaa olla pitkäikäinen ja menestyvä yritys, joka ei elä kvartaaleittain.

Mylab tuo terveydenhuoltoon uutta ajattelua: tietopalvelut tarjotaan valtakunnallisesta palvelukeskuksesta, jolloin jokaisen sairaalan ei tarvitse itse ylläpitää omia tietojärjestelmiään ja laitteistojaan.

Tiedot kirjataan selainpohjaiseen käyttöliittymään, jonka suunnittelussa on kuultu erityisesti käyttäjien mielipiteitä. Uutta ovat myös mobiiliratkaisut, joiden avulla tietoja voi käyttää ja kirjata ajasta ja paikasta riippumatta.

Vuonna 2009 Mylab laajeni Pekingiin ostamalla paikallisen laboratoriojärjestelmiä valmistavan yrityksen. Nyt Mylab Chinan tietojärjestelmiä käytetään jo 23 keskussairaalan laboratoriossa Pekingissä, Tianjinissa ja Shandongissa. Erityisen suuri markkinaosuus yrityksellä on puolustusvoimien sairaaloissa, sillä puolet niistä käyttää Mylab Chinan tuotteita Pekingissä.

– Olemme Kiinan markkinoilla pitkällä tähtäimellä. Ymmärrämme, että markkina on vaikea, eikä tavoitteena olekaan saada nopeasti voittoja, Soini kertoo.

Mylab selvittää Soinin mukaan muitakin avauksia kansainvälisille markkinoille.

– Haluamme levittää pohjoismaiseen terveydenhuoltomalliin liittyvää teknologiaa ulkomaille. Toisena tavoitteena on yrityksen kasvu. Emme voi enää kasvaa kotimaassa, joten pyrimme kasvamaan sen rajojen ulkopuolella.

Lisätietoja: www.mylab.fi

 

 

WOT Services Oy

WOT Services Oy kehittää ja ylläpitää Web of Trust (WOT) -verkkopalvelua, joka auttaa löytämään luotettavat nettisivut aitoihin käyttäjäkokemuksiin perustuen. WOT:n avulla Internetin käyttäjät arvioivat käyttämänsä nettisivustot niiden luotettavuuden, asioinnin turvallisuuden, tietosuojan ja lapsiturvallisuuden perusteella.

WOT laskee käyttäjien arvioihin ja luotettaviin tietolähteisiin perustuen nettisivuille maineet, jotka se näyttää liikennevaloja muistuttavien symbolien avulla linkkien yhteydessä esimerkiksi hakutuloksissa, sosiaalisessa mediassa ja sähköposteissa. Ne auttavat käyttäjiä löytämään luotettavat sivut ja välttämään vaarat kuten tietojenkalastelu, verkkohuijaukset, lapsille sopimaton sisältö ja epäluotettavat verkkokaupat.

Ilmaisella palvelulla on lähes 30 miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti, ja sen avulla on luokiteltu yli 33 miljoonaa verkkosivua. Muun muassa Facebook ja Venäjän suurin ilmaissähköpostiohjelma Mail.ru hyödyntävät WOT:n mainetietokantaa suojatakseen käyttäjiään epäluotettavilta linkeiltä. WOT:n keksivät Tampereen teknillisen yliopiston jatko-opiskelijat Sami Tolvanen ja Timo Ala-Kleemola. WOT Services Oy (ent. Against Intuition) perustettiin vuonna 2006.

Lisätietoja ja lataus: www.mywot.com

 

 

 

WordDive

WordDive -kielenoppimispalvelussa käyttäjä oppii sanastoa, oikeinkirjoitusta ja ääntämistä uudella tavalla, yhtiöstä kerrotaan. Vuonna 2011 WordDive palkittiin vuoden parhaana sähköisen oppimisen ratkaisuna Suomessa.

WordDive -verkkopalvelussa jokaisen opittavan asian toisto optimoidaan henkilökohtaisesti. Yhtiön mukaan mitään ei toisteta tarpeettomasti, vaan huomiota kiinnitetään juuri niihin asioihin, joissa käyttäjä tarvitsee kertausta.

Vuonna 2009 perustettu WordDive on levinnyt nopeasti yli 70 maahan. TOP10-käyttäjämaiden joukossa on myös kehittyviä markkinoita, kuten Kolumbia, Meksiko, Philippiinit ja Chile. Asiakkaina on tavallisia kuluttajia, joita kiinnostaa uuden kielen opiskelu helposti ja kustannustehokkaasti silloin, kun heille sopii.

Esimerkiksi Etelä-Amerikassa WordDivella opetellaan japania ja amerikanenglantia espanjankielisillä käännöksillä espanjankielisellä käyttöliittymällä. Suomessa WordDivella on myös oppilaitos- ja yritysasiakkaita ja pyrkimys on nyt kansainvälistyä myös näissä segmenteissä.

WordDive on aktiivisesti mukana Finpron vetämässä Future Learning Finland -ohjelmassa, jossa viedään suomalaista koulutusosaamista ulkomaille. Päätähtäin on espanjankielisessä markkinassa, Japanissa ja Venäjällä, joille tamperelaisyrityksellä on jo valmis tarjonta.

Lisätietoja: www.WordDive.com
 

Ulkoministeriö

Jaa:

<span class="byline text-vihrea2 uppercase"><span class="author vcard text-vihrea2 uppercase font-weight-bold" metaname="author">Pekka Numminen</span></span>25.03.2024

Luetuimmat