Kauppapoliittisia tiedoituksia -julkaisun numerossa 9/1966, 25.8.1966 kerrottiin Meksikon kauppalaivaston uusimisen olevan ajankohtaista ja uushankintoja odotettavissa. Kauppalaivasto käsitti Meksikonlahden ja Tyynenvaltameren valtameri­laivaston sekä hinaaja-, proomu- ja kalastus­laivaston. Laivasto oli suurelta osalta yli-ikäistä ja peräisin 1930- ja 40-luvulta, uusimmat 1950-luvulta. Moni laiva oli rakennettu Meksikossa, mutta myös Yhdysvalloissa, Englannissa, Espanjassa, Ranskassa, Länsi-Saksassa, Ruotsissa ja Norjassa. Maan suurin...

Kauppapoliittisia tiedoituksia -julkaisun numerossa 9/1966, 25.8.1966 kerrottiin Meksikon kauppalaivaston uusimisen olevan ajankohtaista ja uushankintoja odotettavissa.

Kauppalaivasto käsitti Meksikonlahden ja Tyynenvaltameren valtameri­laivaston sekä hinaaja-, proomu- ja kalastus­laivaston. Laivasto oli suurelta osalta yli-ikäistä ja peräisin 1930- ja 40-luvulta, uusimmat 1950-luvulta. Moni laiva oli rakennettu Meksikossa, mutta myös Yhdysvalloissa, Englannissa, Espanjassa, Ranskassa, Länsi-Saksassa, Ruotsissa ja Norjassa.

Maan suurin laivanvarustamo oli liitto­valtion omistama, maan ainoa öljy-yhtiö Petroléos Mexocanos. Meksikolaiset telakat pystyivät valmistamaan aluksia 3 500 tonnin kantoisiin saakka. Kehittämistä suunniteltiin.

Ulkoministeriö

Jaa:

<span class="byline text-vihrea2 uppercase"><span class="author vcard text-vihrea2 uppercase font-weight-bold" metaname="author">Sanna Lindgren</span></span>18.08.2022

Luetuimmat