Hyvinvoivat oppilaat ja opiskelijat pystyvät olemaan uteliaita maailmalle ja löytämään omat vahvuutensa. He ovat motivoituneita ja oppivat.

”School Day on tekoälypohjainen ratkaisu oppimisen tehostamiseksi. Sen avulla voimme tukea oppilaita oikeaan aikaan oikealla tavalla. Palvelu tuottaa oppilaiden hyvinvoinnista ja sosioemotionaalisista taidoista analytiikkaa opettajille, rehtoreille ja muille kouluista vastaaville.

School Dayssa oppilaat vastaavat hyvinvointikysymyksiin klikkaamalla kännykästä tai tietokoneelta kuvakkeita päivittäin. Vastaaminen on nopeaa ja helppoa.

Kysymykset kattavat oppimisen, sosioemotionaaliset taidot, sosiaaliset suhteet sekä hyvinvoinnin. Niiden taustalla on tutkimustieto siitä, mitkä asiat vaikuttavat oppilaiden kouluhyvinvointiin ja sitä kautta oppimiseen. Vastauksista pystymme analytiikan avulla kertomaan, mitkä ovat luokan tai koulun ongelmakohdat.

Toimiessani Suomalaisen Yhteiskoulun apulaisrehtorina innostuin School Daysta, koska se paljastaa piilossa olevia asioita ja tunnistaa opetuksen haasteet. Toimet koulussa ongelmien poistamiseen ovat paljon tarkempia, kun ne perustuvat dataan eikä mututuntumaan.

Tutkimukset osoittavat, että hyvinvoinnilla on vahva korrelaatio oppimistuloksiin. Me puhumme pedagogisesta syklistä. Kun oppilaat vastaavat päivittäin kysymyksiin ja opettajat saavat tekoälyllä niistä laaditun analyysin, he voivat kiinnittää huomiota oikeisiin asioihin.

School Day on tarkoitettu perusopetuksen ja toisen asteen opiskelijoille. Tällaiselle palvelulle kohdemarkkinan etäisyydellä ei ole merkitystä. Suomen lisäksi päämarkkinoitamme tällä hetkellä ovat Australia, Englanti, Yhdysvallat sekä Latinalainen Amerikka.

Suomalaisen koulujärjestelmän ja tutkimuksen maine on niin hyvä, sillä saa oven auki neuvotteluihin. Oikotietä se ei kuitenkaan tuo. Myynti vaatii työtä, sillä kouluille kaikki hankinnat ovat kuluja.

Menestymisen edellytys on hyvä kumppaniverkosto. Meillä on jälleenmyyjiä Yhdysvalloissa, Meksikossa, Kolumbiassa ja Perussa sekä kohta myös Australiassa ja Isossa-Britanniassa. Olemme tehneet Microsoftin kanssa hyvää yhteistyötä, ja yhtiö myy meidän palveluamme myös suoraan osana omaa Teams-palveluaan. Tukea olemme saaneet myös Business Finlandilta.”

Sampo Lokki
Myyntijohtaja, School Day Helsinki Oy

Kuka?
Sampo Lokki, Myyntijohtaja, School Day Helsinki Oy

Mitä?
Työkalu oppilaiden hyvinvoinnin ja oppimisen kehittämiseen

Mikä?
School Day Helsinki Oy

Markkinat
Päämarkkinat Suomi, Australia, Englanti, Yhdysvallat sekä Latinalainen Amerikka

Sami Laakso

Jari Härkönen

Jaa:

<span class="byline text-vihrea2 uppercase"><span class="author vcard text-vihrea2 uppercase font-weight-bold" metaname="author">Sami Laakso</span></span>23.03.2020

Luetuimmat