“Lapset käyttävät itsenäisesti oppimissovellusta, jossa tarina kehittyy neljän vuoden ajan. Sovelluksen avulla kasvatetaan sanavarastoa, kielioppia ja ääntämistä. Päivittäinen käyttöaika on vain 5–15 minuuttia. Toinen puoli palvelua on opettajan materiaalit. Niiden avulla se, mitä lapsi on oppinut, tuodaan sosiaaliseen vuorovaikutteiseen ympäristöön. Tämä tehdään kielen ympärillä olevien leikkien, laulujen, pelien ja muun aktiivisen toiminnan kautta. Meitä ohjaa...

“Lapset käyttävät itsenäisesti oppimissovellusta, jossa tarina kehittyy neljän vuoden ajan. Sovelluksen avulla kasvatetaan sanavarastoa, kielioppia ja ääntämistä. Päivittäinen käyttöaika on vain 5–15 minuuttia.

Toinen puoli palvelua on opettajan materiaalit. Niiden avulla se, mitä lapsi on oppinut, tuodaan sosiaaliseen vuorovaikutteiseen ympäristöön. Tämä tehdään kielen ympärillä olevien leikkien, laulujen, pelien ja muun aktiivisen toiminnan kautta.

Meitä ohjaa ajatus siitä, että kielitaidolla on globaalissa maailmassa valtavan suuri merkitys. Tällä hetkellä kuitenkin sadat miljoonat lapset ovat laadukkaan kielen oppimisen ulkopuolella. Me haluamme suoda yhä useammalle lapselle mahdollisuuden päästä osalliseksi oppimisen ilosta ja samalla tuoda palvelun saataville globaalisti isoille massoille. Sain tästä muistutuksen, kun thaimaalainen opettaja kertoi silmät loistaen, kuinka vaatimattomista oloista oleville lapsille Moomin Language School on päivän kohokohta.

Playvation Oy on perustettu reilu kolme vuotta sitten ja olemme vasta aloittaneet kansainvälistymisen. Silti tuotettamme käytetään jo 11 maassa. Yritykselle kansainvälistyminen ja kasvu ovat isoja haasteita. Edellä mainittujen vauhdittamiseksi yhtiöllä on parhaillaan käynnissä ensimmäinen rahoituskierros.

Tavoitteemme on, että tämän vuoden loppuun mennessä palvelulla olisi 40 000 käyttäjää, nyt heitä on 7 000. Kasvutavoite on hurja. Toisaalta pelkästään Kiinassa 10:ssä suurimmassa yksityisessä päiväkotiketjussa on 1,4 miljoonaa lasta, joten yksikin kauppa voi muuttaa tilanteen nopeasti.
Kolme asiaa avaa meille ovia eri puolilla maailmaa: Suomen hyvä maine koulutusosaamisessa, tutkitut oppimistulokset sekä Muumit. Olemme lisensoineet Muumi-brändin kielten opiskelua varten, ja hahmot tukevat oppimista. Olemme käyttäneet myös Team Finlandin palveluita, ja etenkin Aasiassa on tärkeää, että ulkoministeriö tukee yritysten markkinoillepääsyä.”

Anu Guttorm
toimitusjohtaja, Playvation Oy

Kuka?
Anu Guttorm,
toimitusjohtaja

Mitä?
digitaalista kielten oppimista lapsille

Mikä?
Playvation Oy / Moomin Language School

Markkinat tällä hetkellä
11 maata, mm. Suomi, Turkki, Marokko, Malesia, Korea, Japani, Kiina.

– Hyvä tuote, Suomen maine ja Muumit avaavat ovia maailmalla.

Ulkoministeriö

Jaa:

<span class="byline text-vihrea2 uppercase"><span class="author vcard text-vihrea2 uppercase font-weight-bold" metaname="author">Sami Laakso</span></span>04.12.2023

Luetuimmat